onsdag 8. februar 2012

Oppturer og nedturer i ett rivende renn!


Hvis dette blir utstyret kan utfordringen bli for tøff selv for Rablings!
Rablings begynner nå å ta inn over seg at de utfordrede, Ivar "Sykkelsponsor" Kampenhøy og Co, begynner å få kalde føtter. Ryktene som svirrer er at de vil stå ved sitt løfte om å skaffe sykkel, men at de har tatt min "litt" satt på spissenmelding om å sykle på en Combisykkel med bagasjebrett, bokstavelig.

Hvis dette medfører riktighet så ville det etter min mening være en handling på et så lavt nivå, at det vil være grunnlag for å revidere hele utfordringen. For selv om jeg har klokketro på egne sykkelferdigheter, ville det nok bli hakket for tøft å komme seg helt frem på en Combi.

Det ser da unektelig ut som det går nedover hele veien?
En annen heftig nyhet som smalt ned som en bombe, var at det er innført ny maksimaltid. Det jeg trodde var 48 timer, er i årets ritt 36 timer. Dette betyr i praksis at planarbeidet må startes helt fra scratch, med tanke på at det i opprinnelig tidsplan lå inne en snittfart på 11,25 km/t. Med ny tidslimit må den økes drastisk, til hele 15 km/t.

I forbindelse med nyheten tok jeg kontakt med en av mine mentorer, Bernard Hinault, for å høre hvordan dette vil innvirke på treningsopplegget som vi har diskutert. Han skjønte godt at jeg så på dette som en stor utfordring, men han ba meg om å følge de opprinnelige planene slik at vi ikke også måtte starte treningsjobben helt fra scratch igjen. Da ville begge spaserturene fra tirsdag og onsdag være helt bortkastet. Selv om det er noen år siden han la vekk sykkelshortsen, så velger jeg å stole på at han fortsatt har noe å tilføre sykkelsporten. Business as usual med andre ord, uavhengig av økningen på 3,75 km/t i planverket.

Som plankefolket lytter til erfarne fjellfolk, lytter jeg til min gode venn Bernard.
Det er tydelig at "tjukkas sykler langt"-ryktene har gått som ild i tørt gress. For tidlig onsdag morgen mottok jeg en telefon fra direktøren for Tour de France, Christian Preu`homme, som kunne meddele at han gledet seg stort over at jeg endelig hadde tatt steget fra sofaen og opp på sykkelsetet. Han beklaget at han ikke ville kunne komme over for å følge løpet, grunnet forberedelsene til Le Tour, men kunne berolige med at jeg  garantert ville være i hans tanker under "blodslitet" som venter meg.

Fremtidige bragder ryktes fort og har allerede nådd min gode venn Christian.

Til slutt kan jeg nevne at flere sponsorer også har meldt sin interesse, men det gjenstår fortsatt en del jobb med kontraktsforhandlinger for å lande disse. Her har jeg imidlertid fått tilbud om bistand fra min gode venn Truls Haakonsen. Uten å røpe for mye, så kan jeg vel si såpass at noen har lagt merke til hvor godt reklame fremheves på store og kuvede flater:-)


Synlighet er alfa og omega for sponsorer!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar