tirsdag 7. februar 2012

135 dager igjen!

Fortsatt hevelse skaper hodebry for Rablings!

Det er virkelig en store ære og glede og se hvilken interesse prosjekt "tjukkas sykler langt", har klart å skape bare i løpet av noen få dager. Jeg må vel også innrømme at det er mildt sagt overraskende hvor stor andel av de som har vært innom bloggen som har tro på at Rablings skal klare å karre daukjøttet sitt til Tigerstaden på et sykkelsete.

Jeg kan dessverre ikke love noen eksakt hyppighet i forhold til oppdateringer, men at det med tiden vil komme både lyd og levende bilder her er hevet over enhver tvil. Starten er viktig i alle prosjekter, så også her på den psykologisk oppbyggende bloggen. Men to oppdateringer første dag, er et ledd i å gå høyt ut!

Men det har jo også vært formålet med å gå såpass høyt og offensivt ut, at presset skal bli opp mot umenneskelig på at dette er en jobb som må taes seriøst. Hvis noen tror at jeg kommer til å følge min svirebror, Øystein Nerland sitt opplegg, med 2,5 timer på sykkel, oppvarming på BurgerKing i Trondheim, og pakke sykkelshortsen ut av plasten fem minutter før start, vil de bli skuffet.

Nei, det står rett og slett alt for meget prestige på spill til at man skal måtte oppleve ydmykelsen det ville være å måtte bryte etter 14 mil, som nevnte Nerland. Nå må det vel nevnes at han heller ikke hadde optimalt støtteapperat, med tanke på at Rune "Keepern" Johannessen var såkalt "følgebil".

Her er det for øvrig noen ledige "jobber" som støtteapparat. Jeg ser for meg et team på tre til fem personer som skal følge Rablings på ferden, og her ser jeg etter noen som vil jobbe gratis og som har komplimentære ferdigheter. Vi snakker fysikalsk kompetanse, ernæringskompetanse og ikke minst en som har et snev av evner til å motivere når det skulle butte! En med førekort til å kjøre er også nødvendig. Søknad med CV kan sendes direkte til undertegnede på epost via Facebook!

Det har imidlertid allerede dukket opp en liten utfordring i form av at mitt ankelbrudd ikke ser ut til å heales så kjapt som forutsatt, da denne utfordringen ble gitt til Kim "pinglerittsyklist" Skogheim og Ivar "sykkesponsor" Kampenhøy, den ulykksalige søndagen for noen dager siden.

Ingen infeksjonsfare p.t.
Men selv om hevelsen fortsatt er stor, er det etter min vurdering et stort lyspunkt at såret er lappet sammen av en ekte "syerske". Dette gjør at jeg ser faren for at infeksjoner skal stikke kjepper i hjula under oppkjøringen til Le Tour over fjellet, som minimal.

Når det er sagt, så er bildet i innledningen tatt den 7. februar, og jeg ser helt klart at det kan bli en utfordring i forhold til å starte sykkeltreningen før den er borte. Man vil jo ikke risikere å måtte bryte på noe annet enn fedme, en ankel som årsak ville være helt ulevelig for Rablings.

Videre har jeg også startet reasearch i forhold til noen "snarveier" for å bli kvitt såpass med kilo, at jeg klarer å kle på meg og knyte skoene mine uten og måtte holde pusten. Målet er ca. 6 kg før påske, og ytterligere 10 kg frem til afgangen fra Trondheim 22. juni. Matchvekt under innveiing hos Ole Birger Mæhlum tirsdag kveld, viste 101,00 kg.

Valg av "snarvei" er foreløpig ikke tatt, men selv om det kanskje ville være den raskeste og mest effektive, så er det allerede avklart at det er utelukket at den vil inneholde forbudte preparater eller substanser.

Treningsplanen følges for øvrig nesten til punkt og prikke, til tross for den særdeles hovne ankelen. Som i går så ble det gjennomført en lett gange fra kontorplassen til bilen på parkeringsplassen. Nå var det imidlertid planlagt turning på hjemmebane som andre økt, men siden treningskompisen i form av kjærringa har pådratt seg helvetesild, så ble det "alternativ" trening av høyre del av overkroppen i dag!

PS: Det var imidlertid særdeles overraskende å ikke finne navnet sitt på lista over påmeldte da jeg tok et søk, men vi får jo håpe at de utfordrede har kontroll på dette og at Sjonfjellsen snart er å finne blant de påmeldte her: STARTLISTE

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar