tirsdag 10. april 2012

- Ny sponsor, alternativ trening og nyklipte negler!

Nedgangen ble merkbar etter tre "nesten" hvite uker!

Etter nesten to uker i den såkalte flytsonen og i fint driv med opptil flere mil på sykkel i ett strekk, så meldte motgangen seg igjen. Heller ikke denne gangen er det materien, dvs. Rablings, som er skyld i at sykkelen må vike for alternativ trening. Planen var nemlig å sette seg på sykkelsetet for å tråkke returen etter forrige onsdags langtur.
Været satte en stopper for sykkel og førte til alternativ transport!
Dette var synet som møtte meg tirsdag morgen, så valget var ikke vanskelig mellom å sykle på 1cm tykke slicks, og baksetet til min gode kollega John Trygve Aavik (Limer`n).

Rablings har hatt "nesten" flere hvite uker på rad, og i ordet "nesten" så ligger det i hvert fall en radikal nedgang i forhold til normalen. Dette har tydeligvis blitt lagt merke til også utenfor våre landegrenser. Om det er noen som har søkt på Kongens by, eller om det er noen høyt oppe i Carlsbergsystemet som har fanget opp nedgangen i solgte øl, det kan jeg i skrivende stund ikke svare på.

Men  faktum er at jeg er helsponset av nevnte merke fra topp til kne, for sko er det Ivar "Legenden" Langseth som har bidratt med.

Trøye, sykkelbukse og hansker lå plutselig på pulten min da jeg kom på jobben tirsdag morgen. Etter en kjapp telefon til hovedkontoret i København, forstod jeg at tilfellet Rablings, hadde vært oppe i styret under et hastemøte i påsken. Der ble det besluttet å ta affære, og de sendte så avgårde en pakke med psykologisk innhold,  for så å håpe på en sprekk. Men de vil bli skuffet.

Spinning for life!
Etter å ha vært særdeles negativ til stillestående spinning, måtte jeg bite i den bitre delen av pillen og svelge den sure halvdelen av eplet. På grunn av værforholdene så ble det en hel time på det som i gamle dager kaltes ergometersykkel, men som jeg har forstått i moderne tid kalles for spinningsykler.

Med "Eye of the tiger" og Billy Idol`s  "White Wedding" for full guffe i bakgrunnen, klarte jeg en brukbar økt. Men siden jeg ikke er ute etter å brenne kg raskest mulig, så tilpasset jeg som vanlig motstanden til min særdeles bedervede musklatur, eller sagt på en annen måte de delene av kroppen som har hvilt, hvilt og hvilt litt til helt siden mars i 1994.

Da kjör vi!

Oppildnet av den gode gamle musikken hoppet jeg like godt rett over til vekttrening etter timen på sykkel. Jeg har innsett at også andre deler av kroppen enn beina vil trenge en lettere oppvåkning frem mot den 22. juni. Det som imidlertid var skuffende i trimrommet til min arbeidsgiver, var at apparaturen for å trene beina kun gikk opp til 160 kg.... Det var som å trykke vekk to liter med melk:-)

Til slutt kan jeg oppdatere litt på den fysiske delen, ut over å vise bilder av at et stadig økende antall kg med "daukjøtt" som er i ferd med å omdannes til om ikke til muskler, så i hvert fall til å bli et snev fastere fra dag til dag. Vekta var i ren netto, før kabling, men etter trening på 100,3 kg. En nedgang på 3 kg. fra uka før påske.

Ikke elfenben men tånegler faktisk!

Siden jeg ikke har hatt behov for å ta meg særlig ut verken med eller uten klær, så har finjusteringen av negler vært forsømt i en årrekke. Men etter å ha kjent presset fra tuppen av sykkelskoene og helt opp i hårrota, så jeg ingen annen utvei enn å fjerne noen hundre gram med negler:-)

Håper du har hatt en like brillefin påske som Rablings, og vi sees plutselig her inne på bloggen til den stadig mer eplekjekke tjukkasen, som ser at sommerens store mål kommer ubehagelig fort nærmere for hver dag!

Rablings

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar