onsdag 18. april 2012

- Lista er lagt...høyt!

Høyt ut - for så å øke!
Overraskelsen var stor for Rablings over hvilken spalteplass "Tjukkas på lang sykkeltur" ble viet i flere av dagens aviser. Hamar Arbeiderblad åpnet ballet med en hel side fylt med trykksverte, men hadde i tillegg også en nettsak om den forestående bragden.

"Nyheten" var imidlertid av en slik størrelse at også det mest seriøse av riksmediene, Aftenposten, valgte å videreformidle artikkelen på sin nettutgave. Selv om jeg var overrasket over at dette ble et tema nå i disse dager, i hard kamp om spalteplass med andre saker av en mer alvorlig karakter, så er det ikke overraskende at det er en god sak om en bra mann.

Det vil nok heller ikke stoppe med dette, og jeg regner med at flere internasjonale medier også vil kaste seg på for å dekke denne saken når andre saker ebber ut om en fire-fem ukers tid.. Derfor har Rablings alliert seg med flere profilerte mediarådgivere, og har hatt uformelle samtaler med bl.annet First House.

Sagt på en enkel måte, så har jeg nå lagt lista såpass høyt, at jeg ikke risikerer å rive. Den er plassert så høyt at jeg kan gå rakrygget under den:-)

Men hvordan går det så med opptreningen til den akkurat passe sykkelturen, det er et spørsmål som nok er mer interessant enn litt skarve mediadekning...

Dårlig sykkelføre!
Som de aller fleste andre sikkert også har observert, har den siste uka vært preget av fire årstider i døgnet. Dette har gjort det opp mot veldig vanskelig, for ikke å si umulig å komme seg ut på sykkelen. Men jeg kan berolige med at jeg har holdt meg i aktivitet på andre måter. Flere turer på spinningsykkel har det blitt, og en lengre tur på apostlenes hester mellom Hamar sentrums serveringskraner, har vært gjennomført. Men inntaket ble lagt på et til Rablings å være, veldig lavt nivå, det vil si kun 17-18 enheter pr. gang.
Fra den gang man var over streken!
Et kanskje like interessant poeng er at vekta nå for første gang på, Gud vet hvor lenge, viser under tresifret antall kg. (også før kabling på mårran) Dette er en gledelig utvikling, og viser at den enorme jobben som er lagt ned i trening er i ferd med å gi resultater.

Mental trener?

Jeg har også startet og jobbe med det mentale foran kraftanstrengelsen som venter den siste uka i juni. Her har jeg innsett at jeg nok trenger noen med litt erfaring til å bidra. Mental Helse, som  ville vært det mest naturlige i mitt tilfelle faller etter hva jeg har resonnert meg frem til, utenfor i denne sammenhengen. Men jeg har registrert at Ståle Solbakken flykter hjem til Hamar etter fyken i Köln. Han vil bli kontaktet så snart han er tilbake, og motta et tilbud om å kunne få lov til å bidra med råd og vink til Rablings. Etter hva jeg har lest meg frem til har han til salt i såret i månedene som kommer, og jeg forventer derfor at han vil kunne bidra uten vederlag.

Til slutt vil Rablings takke for at så mange har trua på at den eplekjekke tjukkasen som jeg er, kommer til å klare å ta mitt "OL-gull". Avstemningen på denne bloggen viser at 62% har klokketro på at det umulige er mulig., mens bare 17% mener at jeg er sjanseløs.

Jeg har en stigende tro på meg sjøl, og hvis tro kan flytte fjell, så vil jeg jobbe med å flytte Dovrefjell sør for Oslo i tiden frem til den 22. juni.

Vi hørs plutselig!
Rablings






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar