mandag 30. april 2012

- Formålet gir styrke!

Det legger litt ekstra press at man skal sykle for noe!
På dagen det er 53 dager igjen til Rablings står på startstreken for den akkurat passe store styrkeprøven, så passere det å legge inn noen linjer på bloggen om hva som motiverer en supertjukkas til å forsøke seg på det umulige.
De aller fleste av oss har opplevd kreftfaenskapen på nært hold, enten selv, i familien eller hos noen man kjenner. Sjøl mista jeg min far i lungekreft for 4 år siden, kun 65 år gammel.

Da forplikter det litt når man selv til meg å være, har vært uvanlig stor i kjeften, og skal sykle for en god sak. Opplegget er ikke vanskeligere, enn at hver av de 12-15 som sykler for laget "Hockey Mot Kreft" skaffer seg "sponsorer" som vil gi små eller gjerne også store bidrag til den lokale Støtteforeningen For Kreftsyke Barn, MEN MAN BETALER BARE HVIS DEN UTVALGTE FULLFØRER. Det legger jo et mildt sagt tungt press på den enkelte, om å karre seg fra Trondheim til Oslo, nesten for enhver pris.

Rablings håper på at mange av både venner, uvenner og bekjente vil gi et bidrag til Støtteforeningen for Kreftsyke Barn, Hedmark, HVIS JEG FULLFØRER. Planen er å lage en lukket gruppe på Facebook, som er forbeholdt givere, slik at Rablings vet hvor mye som står på spill før han setter seg på setet. Penger er alltid god motivasjon, og spesielt når man vet de havner der de gjør!

I tillegg skal sykkelen jeg disponerer auksjoneres bort til inntekt for formålet, men ikke nok med det! Kunstner og arbeidskollega, Kari Bjertingstad, har nemlig lovet å male Rablings naken på sykkel, gratis, hvis han fullfører rittet. Det bildet skal også auksjoneres bort, men faren er stor for at det da havner i familien.

Snart 400 km!

På treningsfronten har det vært stabilt utstabilt, som er mitt mellomnavn. Men takket være enorm drahjelp fra de tidligere eksponerte Lørdagsguttene, så kom jeg meg 83 km på setet lørdag, og fulgte opp med 61 km alene på søndag.

At sistnevnte tur ble gjennomført med et snev av hangover, er egentlig ikke noe å skryte av, og mye tyder på at det ble den siste turen på to hjul i bakrus. I hvert fall på strekningen Hamar - Lillehammer.

Vekta er også stabil, og ligger å vaker på 99 tallet.

For spesielt interesserte, kan jeg meddele at dette er omtrent inntak av kalorier og føde på en 60 km treningtur.
Sjokkis er godt å ha, spesielt etter "sure" bakker.

Se til hælvete å få kosta fortauene, Ringsaker Kommune!

Rablings

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar