tirsdag 27. mars 2012

- Ingen vei tilbake!


Kantina hos Norsk Tipping var åsted for overlevering av sykkel.
Det var ikke hvem som helst som stod for overrekkelsen av sykkel som skal benyttes under turen fra Trondheim til Oslo. Nei, det var nemlig "gråpus" i egen høye person, eller bedre kjent som eks. ordfører i Hamar, eller nu mere direktør for kommunikasjon og strategi i det Kongelige Norske Tippeselskap.

Som vanlig forsøkte han seg på noen onelinere, og den ene var faktisk langt over snittet av hva han pleier å klare å lire av seg. Den gikk i den retning av at dette sykkelstuntet kan føre til, at man i uka etter den akkurat passe store styrkeprøven får høre følgende - Vi er samlet her i dag, for å ta avskjed med....:-)

Men det viktigste er uansett, at Rablings nå endelig har fått verktøy for å kunne starte opptreningen mot sommerens vakreste eventyr. Her må man ikke missforstå og tro at det vil bli et særlig vakkert syn, det å følge den særdeles utrente tjukkasen og hans ferd mellom de to nevnte byer.

Uten pedaler?
Sykkelsponsorene har imidlertid valgt å legge noen små hindre i veien, for når man overleverer en sykkel nesten helt uten pedaler, så legger man etter min mening noe små hindre. Men dette vil ikke by a long shot gjøre jobben til Rablings særlig tyngre. For med litt Gaffateip og noen gode gamle Norgesreimer så vil denne utfordringen løses LETT!

Som nevnt tidligere så ble sykkelen høytidelig overlevert av selveste Einar Busterud. Det var til stor forlystelse fra øvrige ansatte i det nevnte selskap. For det er usikkert om formålet med å trekke en alt for liten sykkeltrøye over hodet på den litt overkorpulente Rablings, var et forsøk på å kle han opp eller å drite ut.



Jeg lar meg imidlertid ikke knekke, for nå er det like før treningen er i full gang. Lista med mulige unnskyldninger blir bare kortere og kortere.

Sykkelsponsorer, Kim Skogheim, Kjetil Røhne Hagen og Ivar Kampenhøy.
Sykkelen er av merket Merida, noe jeg egentlig trodde var ull. Men den sponsede sykkelen ser helt OK ut, selv om det tilsynelatende kan virke som det er litt for mange gir å velge mellom. Sist gang jeg syklet så hadde de fleste kun tre, og de aller tøffeste hadde 10-giringer. Men jeg får bare venne meg til alle tannhjulene, og selv om de er der så betyr jo ikke det at de må brukes.

Onsdag er planen en liten tur på to hjul. Oppdatering følger når den forhåpentligvis er unnagjort:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar