tirsdag 12. juni 2012

- Pirkeprøven!

Nå er det like før.....!
I skrivende stund er det 11 dager igjen til det lille sommereventyret som venter, i form av en akkurat passe lang sykkeltur. Det som begynte som en litt for breial ordveksling under en hockeykamp i Hamar OL-amfi, endte opp med en "ødelagt" forsommer og det jeg vil kalle litt i overkant ivrig rulling på to hjul for Sjonfjellsen:-)

Men aldri så galt at det ikke er godt for noe, for etter at jeg ble innlemmet i den fornemme gjengen som sykler for laget Hockey Mot Kreft, så har dette etter hvert blitt en utfordring som betyr så mye mer enn å bevis for noen halvfeite førtiser, at den turen som de tråkker fra Lillehammer til Oslo er en "fjolletur".

Jeg føler det faktisk som et stort privilegium å forsøke dette "gale manns verk", og samtidig vite at det vil ramle noen kroner inn på kontoen til Støtteforeningen For Kreftsyke Barn i Hedmark. Uansett hvor mye det blir til slutt, så er de mer enn 5000 kronene som er innbetalt på FORHÅND, motivasjon god nok til å gi 110% for å komme seg hele veien fra Kongenes by til Tigerstaden på to hjul.

Det er heller ikke så rent lite gledelig at vi har blitt flere fra Hamar som skal tråkke for en god sak. Den sterkt falmede hockeystjerna, Ole Eskild Dahlstrøm, er påmeldt og klar for oppgaven.

Uttrykket - mye å ta i, mye å være glad i - bokstavelig talt!
Han kom sent men godt, og ikke nok med at Ole Eskild nå er påmeldt, han har blitt tildelt Kapteinsrollen i laget! Det blir han som skal sykle over målstreken i Oslo med en stor C på brystet, og uten å foregripe den begivenheten, så kan jeg love alle som en at han kommer til å grine, grine mye! Ikke fordi han er sliten, men fordi han er et vidunderlig menneske som bryr seg, og han vil tenke på alle de pengene som går til et godt formål, fordi han stilte alle sine kilo til disposisjon for en mot normalt lang sykkeltur.

Klær skaper mannen!
Om det første bilde viste den nakne sannhet, så er det meget tilnærmet denne utgaven som vil kunne spottes med det blotte øyet under sykkelturen. Se bort fra drakta, selv om den er prydet av en av sponsorene for Hockey Mot Kreft, Intersport Gigant Lade. Vi får nemlig splitter nye drakter, prydet av sponsorer og selvfølgelig den stolte HMK-logoen.

Kanskje ikke så interessant info, men det som kan være interessant er å ta et kjapt tilbakeblikk på de siste månedene.

Valker -dobbelthake - blekfeit - rett og slett ett vrak!
Når jeg ser dette bildet, så blir jeg nesegrus takknemlig overfor de som utfordret meg. For dagens utgave av kroppsfasongen til Sjonfjellsen er en fryd for øyet sammenlignet med dette. Selv om det sikkert fortsatt er litt å gå på, men understreker at det kun er marginalt:-)

A1 Sanderud Sykehus neste stopp?
Usikker på hvordan jeg skal tolke dette bildet, men at jeg her enten var i en dyp rødvinsrus, eller hadde en forbigående blackout, det klarer jeg ikke å erindre. Men når det er sagt, så gikk det bare en vei herfra, og det var oppover.



Til sammen har jeg nå tilbakelagt mellom 110 og 120 mil på to hjul, og er etter egen vurdering så godt forberedt som det er mulig å bli i løpet av et par-tre måneder med intensiv trening. Jeg har etter hvert skjønt at dette kommer til å bli mye tøffere enn jeg har kunnet forestille meg, og at de smerter jeg har kjent i min pysete kropp i mitt 43 årige syndige liv, kun er for pirkeprøver å regne mot for det kroppen skal utsettes for med 540 km på sykkelsetet.

HAR DU TRUA? TRYKK HER: EN GOD SAK - TIL 19 ØRE PR. KM

Jeg kan ikke love det med kors på halsen og ti kniver i hjertet, men dette blir mest sannsynligvis den siste oppdateringen før jeg setter med på setet i Trondheim om 11 dager:-)

Vi sees og høres den 24. juni, hvis Gud vil:-)

mvh
SjonFjollsen!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar